Zákaznícky servis

Omrvinkové navigácie

ZMENA CENY TEPLA NA ROK 2018


Tepláreň Košice, a. s. pristupuje k úprave ceny tepla od 1. januára 2018.

Dôvodom, prečo tepláreň požiadala o prehodnotenie cenového rozhodnutia pre obdobie 2017 až 2021, bol nárast cien palív. Ceny palív sa priamo premietajú do cien tepla, a to do variabilnej zložky ceny tepla. Variabilná zložka je priamo ovplyvnená vstupnými cenami palív a keďže táto zložka ceny tepla obsahuje len reálne náklady bez zisku (výpočet ceny je stanovený vyhláškou ÚRSO, pričom vo variabilnej zložke môžu byť zahrnuté len náklady na jednotku tepla bez zisku), nie je možné ani korigovať výslednú cenu.

Dňa 13. 10. 2017 bolo pre TEKO, a. s. vydané Rozhodnutie ÚRSO č. 0001/2018/T, ktorým bola schválená zmena ceny tepla s účinnosťou od 01. 01. 2018, pričom rast variabilnej zložky ceny tepla je na úrovni 7,19 % oproti roku 2017. Uvedeným Rozhodnutím došlo taktiež k úprave - rastu fixnej zložky ceny tepla o 0,97 %, pričom celkové náklady priemernej domácnosti by mali z uvedeného dôvodu vzrásť cca. o 18,- EUR/rok.

 

INFORMÁCIA O ZAHÁJENÍ VYKUROVACEJ SEZÓNY 2017/2018

 

Tepláreň Košice a. s. bola dňom 1.9.2017  pripravená na zahájenie novej vykurovacej sezóny 2017/2018.

Vzhľadom na splnené podmienky na dodávku tepla v zmysle platnej legislatívy Vám oznamujeme, že aktuálna vykurovacia sezóna bola zahájená dňa 22.9.2017 s postupným nábehom jednotlivým etáp, odovzdávacích staníc tepla a odberných miest.

Všetkým odberateľom tepla, ktorí požiadali o predčasnú dodávku tepla, bol umožnený odber tepla pre účely vykurovania ešte pred splnením  zákonom stanovených podmienok pre zahájenie dodávok tepla.

STE NÁŠ PRIAMY ODBERATEĽ A POŽADUJETE DODÁVKU TEPLA?

Ak ste našim priamym odberateľom a dodávka tepla je realizovaná sekundárne z OST vo vlastníctve alebo správe TEKO, požiadavku na uvedenie odovzdávacej stanice tepla do prevádzky za účelom dodávky tepla prosím nahláste na náš dispečing  055/6192444  alebo 055/6741749.  Zároveň požadujeme súčinnosť zodpovednej osoby (správcu, energetika..)  na sekundárnej strane odberateľa, aby sa predišlo vzniku havarijných alebo neočakávaných situácii na strane koncových odberateľov tepla.  

NIE STE NÁŠ PRIAMY ODBERATEĽ A POŽADUJETE DODÁVKU TEPLA?

V prípade, ak nie ste našim priamym odberateľom tepla prosím kontaktujte dodávateľa tepla alebo Vášho správcu objektu, s ktorým máte uzatvorený zmluvný vzťah.

 

POSTUP PRI UPLATŇOVANÍ POŽIADAVIEK NA ZMENU PARAMETROV

  • Požiadavku o vykonanie zmeny hlásia odberatelia tepla telefonicky na dispečing TEKO a následne to potvrdia svojim e-mailom, ktorého súčasťou je žiadosť na zmenu parametrov.
  • Po telefonickom nahlásení požiadavky na zmenu parametrov, dodávateľ zabezpečí zmenu parametrov čo najskôr, s prihliadnutím na prevádzkové možnosti  sústavy centralizovaného zásobovania teplom.
  • Odberateľ tepla môže požiadať o zmenu parametrov len raz denne v čase od 9.00 hod. do 15.00 hod. Pri riešení mimoriadnych a havarijných stavov čas nie je rozhodujúci.
  • Nasledujúca zmena parametrov môže byť požadovaná po uplynutí 24 hodín od realizácie predchádzajúcej zmeny parametrov.
  • Počas dní prac. voľna a sviatkov je možná zmena parametrov operatívne telefonicky so zamestnancom dispečingu, následne požadujeme, aby bola žiadosť zaslaná písomne najneskôr nasledujúci pracovný deň do 9:00 hod.
  • Požiadavky našich odberateľov tepla a TÚV riešime operatívne a ústretovo. Určením pravidiel sledujeme okrem spokojnosti zákazníkov aj skvalitnenie štandardov kvality pri dodávke tepla a odstránenie nekorektných alebo nadštandardných požiadaviek.

Za účelom skvalitnenia služieb si Vás dovoľujeme informovať o tom, že všetky prichádzajúce hovory na dispečing teplárenskej sústavy ako i na bezplatnú telefonickú linku sú nahrávané.

Pred ďalším krokom si prosím overte, či je Vašim dodávateľom tepla Tepláreň Košice, a. s. Zmeny parametrov vykurovania je možné vykonať len u odberateľov, ktorých OST máme v správe. 

Kontakty na dispečing teplárenskej sústavy

Kontaktná osoba Telefón E-mail
Dispečing teplárenskej sústavy +421 55 619 2444 odberatel@teko.sk

Podnikanie je v dnešnej dobe považované za veľmi dynamické. Pomerne často dochádza k zmenám ako zmena sídla, názvu spoločnosti, kontaktných osôb čo môže mať za následok nežiadúci šum pri výmene informácii. Aktualizácia zoznamu kontaktných osôb a telefónnych čísiel oprávnených osôb má zásadný význam pre komunikáciu s dispečingom teplárenskej sústavy a s pracovníkmi rozvodu tepla. 

V zmysle platnej energetickej legislatívy je zákazník povinný oznámiť zmeny súvisiace so zmenou vlastníckych vzťahov. 

  • Na uzatvorenie novej zmluvy potrebujeme údaje o novom vlastníkovi / odberateľovi. Túto zmenu nám obe strany hlásia formou spoločnej písomnej „Žiadosti o zmenu odberateľa na odbernom mieste“ 
  • Zašlite žiadosť poštou alebo e-mailom na energeticke_poradenstvo@teko.sk, kde uvediete všetky potrebné informácie a doplníte podklady, na základe ktorých proces zmeny odberateľa začne
     

Kontakty na starostlivosť o zákazníkov:

 Kontaktná osoba Funkcia  Telefón  E-mail
 Mgr. Vladimír Arbet ekonóm oddelenia
obchodu s teplom a rozvoja SCZT
 +421 55 619 2923   arbet_vlado@teko.sk
Vykurovacia sezóna

Podľa zákona o tepelnej energetike a vykonávacej vyhlášky MH SR o určenom čase a o určenej kvalite dodávky tepla pre konečného spotrebiteľa začína vykurovacia sezóna 1. septembra a končí 31. mája.
Pokiaľ zmluva neustanovuje inak, teplo na vykurovanie dodáva TEKO, a. s. svojim odberateľom, ak sú splnené nasledovné podmienky:

  • vonkajšia priemerná denná teplota vzduchu vo vykurovacom období klesne počas dvoch za sebou nasledujúcich dní pod 13 oC a podľa predpovede vývoja počasia nemožno očakávať zvýšenie vonkajšej priemernej dennej teploty v nasledujúcom dni nad túto hodnotu a
  • vonkajšia priemerná denná teplota, ktorá tvorí štvrtinu súčtu vonkajších teplôt meraných o 7.00 h, o 14.00 h a o 21.00 h v tieni s vylúčením vplyvu sálania okolitých stien bytových domov, pričom teplota meraná o 21.00 h sa započítava dvakrát, nie je vyššia ako 13 oC.